Υπηρεσίες πληρωμών
Κάθε καταναλωτής που κατοικεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει δικαίωμα να διατηρεί έναν τουλάχιστον βασικό λογαριασμό, από τον οποίο να διενεργεί τις πληρωμές του. Ο λογαριασμός αυτός παρέχεται δωρεάν, ή με κάποια μικρή συνδρομή. Ο λογαριασμός συνοδεύεται από χρεωστική κάρτα, καλύπτει αναλήψεις μετρητών, καταθέσεις κεφαλαίων και αποδοχή και διενέργεια πληρωμών.
Οι καταναλωτές που κατοικούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. μπορούμε να κάνουμε πληρωμές, σε όλη την Ε.Ε., στην Ισλανδία, στη Νορβηγία, με ευκολία και ασφάλεια. Οι πληρωμές σε ευρώ έχουν κόστος ίδιο με τις πληρωμές στη χώρα μας. Η ανάληψη μετρητών σε ευρώ, από μία Αυτόματη Ταμειολογιστική Μηχανή (ΑΤΜ) θα μας κοστίσει το ίδιο και στη χώρα μας και σε άλλο κράτος-μέλος. Οι ηλεκτρονικές μας πληρωμές είναι ασφαλείς, γιατί απαιτείται συνδυασμός μέτρων, για την ταυτοποίηση του εντολέα της πληρωμής.
Η ευθύνη του καταναλωτή, σε περίπτωση μιας πληρωμής, που δεν την έχει εξουσιοδοτήσει (π.χ. η πιστωτική μας κλάπηκε), περιορίζεται στο ποσό των 50 ευρώ, εκτός των περιπτώσεων της βαριάς αμέλειας, από την πλευρά του καταναλωτή. Δεν έχουμε καμία ευθύνη για τυχόν πληρωμές, που έγιναν αφού ενημερώσαμε την τράπεζά μας για τυχόν κλοπή της κάρτας μας. Επίσης, δεν έχουμε καμία ευθύνη, αν η τράπεζά μας δε διαθέτει ισχυρό σύστημα ταυτοποίησης.
Εάν το τελικό ποσό της πληρωμής δεν είναι γνωστό (π.χ. ενοικίαση αυτοκινήτου, ή κράτηση δωματίου), ο έμπορος μπορεί να δεσμεύσει μόνον το ποσό, που συμφωνήσαμε, στην κάρτα μας, ή στον λογαριασμό μας και αφού δώσουμε την έγκρισή μας.
Στην περίπτωση άμεσης χρέωσης, όταν, για παράδειγμα, εξουσιοδοτήσουμε μια εταιρεία να χρεώνει τον λογαριασμό μας, τακτικά, έχουμε 8 εβδομάδες να αμφισβητήσουμε κάποια χρέωση, που πιστεύουμε ότι δεν έπρεπε να γίνει. Τα χρήματα πρέπει να μας επιστραφούν μέσα σε 10 ημέρες.
Οι καταναλωτές έχουμε το δικαίωμα να γνωρίζουμε τυχόν χρεώσεις, πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Οι έμποροι δε μπορούν να χρεώσουν σε κάρτα, είτε πιστωτική είτε χρεωστική, μεγαλύτερο ποσό, από αυτό που ανακοινώνουν, για κάποιο αγαθό.
Σε περίπτωση που καταθέσουμε κάποιο παράπονο, η τράπεζά μας, ή ο πάροχος πιστώσεων πρέπει να μας απαντήσει εντός 15 ημερών.
Όταν χρησιμοποιούμε μια κάρτα που εκδόθηκε στην Ε.Ε. δεν επιτρέπεται να χρεωθούμε με επιπλέον κόστη. Οι παραπάνω κανόνες καλύπτουν όλες τις ηλεκτρονικές πληρωμές, π.χ. μεταφορές πιστώσεων, άμεσες χρεώσεις, πληρωμές καρτών, κ.λπ.
Η Πρόοδός σας
0 από 1 ενότητες ολοκληρώθηκαν